Wally, do odmintownia potrzebujesz się pozbyć korb z tyłu i dać lusterka w kolor nadwozia, bo tak to każdy się kapnie, że to mint :P
[O2] Samochód gaśnie podczas jazdy
Zwiń
X
-
[O2] Samochód gaśnie podczas jazdy
Cześć,
Wczoraj wracając do domu auto bardzo mnie zaskoczyło. Podczas jazdy zgasło i nie dało się odpalić. Zegary ogóle się nie zaświecały. Wracając jechałem drogą szutrową z "tarką". Trochę auto wytelepało i mam wrażenie, że to po tym auto zaczęło wariować. Zegary zgasły. Paliła się kontrolka od świateł, dmuchawa działała, awaryjne działały. Silnik martwy.
Otworzyłem klapę podociskałem bezpieczniki w komorze silnika i kontrolki wróciły. Odpaliłem auto i jazda. Po chwili znowu to samo. Tak kilka razy. Ostatecznie zauważyłem, że to nie bezpieczniki. Auto musiało chwilę postać i odpalało.
Przeszukałem wszystkie fora. Znalazłem temat przekaźnika 109. Rozebrałem plastiki pod kierownicą. Przekaźnika nr 109 nie ma :-( Wewnątrz mam przekaźniki 2 *460, 3*449, 1*100, 1*373, 2*53, 2*395. W komorze silnika jest tylko 1*100.
Dzisiaj sprawdziłem, że nagrzewają się grzeją 460ki i jeden 449.
Nie wiem czy to kwestia przekaźników czy co innego. Nie mam jak sprawdzić błędów w komputerze.
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być. Jutro wyjeżdżam w długą trasę:-(
Auto:
O2 2008 1.9 TDI BXE
Błędy:
1 Fault Found:
012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 70333 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:15:19
Freeze Frame:
RPM: 315 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.11 V
Bin. Bits: 11000100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
Readiness: 0 0 0 0 1
__________________________________________________
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Part No: 1K0 907 379 P
Component: ASR FRONT MK70 0105
Coding: 0017025
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3F865F7817FB
1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
__________________________________________________
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 BM HW: 1K0 953 549 BM
Component: J0527 051 0100
Coding: 0000002
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 7EF8E27C5071
5 Faults Found:
00576 - Terminal 15
012 - Electrical Fault in Circuit
00883 - Ignition Switch (D) Terminal S
012 - Electrical Fault in Circuit
00884 - Ignition Switch (D) Terminal X
012 - Electrical Fault in Circuit
01744 - Ignition Switch Terminal P (D)
012 - Electrical Fault in Circuit
00885 - Ignition Switch (D) Terminal 50
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Pierwsze podejrzenie wiązka w podszybiu.
Pozdrawiam,
FilipSkoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
-
-
Zamieszczone przez cartman_77kurcze kogo ja dzisiaj w Wawie z kompem dorwę. Nie uśmiecha mi się płacić 80 dych za podłączenie w warsztacie :-(
Może się ktoś odezwie z Wawy.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
logi i błędy to jedno, a Ty jutro wyjeżdżasz
dawaj szybko jakieś wiadomości->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynollogi i błędy to jedno, a Ty jutro wyjeżdżasz
dawaj szybko jakieś wiadomości
Widzę, że kolega z Gdańska a tam się właśnie wybierałem ;-)Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
-
cartman_77, jakby coś.....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolcartman_77, jakby coś.....
Dzięki za wsparcie podczas diagnozy. Sebastianowi rownież bardzo dziękuję za udostępnienie kabelka. Jeszcze się mam nadzieję złapiemy to odwdzięczę się jakimś piwkiem.
Wrzucę kody błędów do pierwszego posta a tu napiszę co dalej zrobiłem.
Podjąłem nierowną walkę ze sprawdzeniem wiązki w podszybiu za Twoją radą. Rozkręciłem pól samochodu. Dla mnie zdjęcie plastików pod kierownicą było wyzwaniem. Rozkręciłem więc wycieraczki (godzina), osłony, podszybie palaskitowe, aluminiowy moduł do którego wchodzą dwie wielkie kostki z kablami (też z godzina), mechanizm wycieraczek. Sprawdziłem fragment jednej wiązki i ....zwątpiłem czy do jutra zdążę auto skręcić. Skreciłem wszystko do kupy i nie tykam tego. Prędzej samochód sprzedam a sam tego nie ruszam. Myślałem, że wiązkaj zaczyna i kończy się wtyczką a tu wtyczką z jednej strony a z drugiej idzie gdzieś pod aku :-(
Wiązki w podszybiu wyglądają chyba nieźle. Tzn. W tej co udało mi się sprawdzić kable były całe. Sprawdzałem w miejscach gdzie izolacja była zielona.
Po skreceniu wszystkiego auto działa i jeździ. Rozkręcałem ok 4 godzin a skręciłem w 20 minut :-) to tez pewien mój sukces.
Jutro test na trasie do Gdańska.
Jak jazda będzie z przygodami krzynol prośba o rezerwację czasu dla kolegi z Wawki ;-) będę do niedzieli w Gdańsku u teścia. W perspektywie 3 tygodni mam wyjazd do Włoch i nie chciałbym stanąć w polu.
Ps. Tego nie pisałem bo to mniej istotne. Tego samego dnia co mi auto wariowało odkleiło mi się szkło lusterka lewego. :-),ale już wklejone. Przynajmniej taki plus moich samodzielnych napraw.
Pozdrawiam,
FilipSkoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
-
jakby co dawaj znać->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Miałem podobne objawy w swoim samochodzie a przyczyną była wytarta kostka stacyjki - która znajduje się w kolumnie kierownicy po przeciwnej stronie kluczyka - wytarte blaszki w tej kostce rozłączały elektrykę i auto zatrzymywało się bez przyczyny. To tylko sugestia bo przyczyn może być wiele ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pirxMiałem podobne objawy w swoim samochodzie a przyczyną była wytarta kostka stacyjki - która znajduje się w kolumnie kierownicy po przeciwnej stronie kluczyka - wytarte blaszki w tej kostce rozłączały elektrykę i auto zatrzymywało się bez przyczyny. To tylko sugestia bo przyczyn może być wiele ...
W razie czego może ktoś z Was podać numer katalogowy tej kostki. Będzie dźwięczny.
Pozdrawiam z Gdańska.Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
-
Siemka ponownie,
chodzi o ten element 1K0905865A (na zdjęciu część oznaczona czerwonym kółeczkiem). W zestawie masz tę kostkę oraz kabelek. To drugie odepnij i i po wymianie kostki podłącz ten, który masz w aucie. I tyle
Pozdrawiam
sEBaZałączone plikiO czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JamilkoSiemka ponownie,
chodzi o ten element 1K0905865A (na zdjęciu część oznaczona czerwonym kółeczkiem). W zestawie masz tę kostkę oraz kabelek. To drugie odepnij i i po wymianie kostki podłącz ten, który masz w aucie. I tyle
Pozdrawiam
sEBaSkoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
-
Zobacz w ASO w miejscu gdzie teraz jesteś czy czasem nie maja tej części. Jeśli nie na miejscu to może na jutro załatwią. TAXI, narzędzia i po problemie
Trzymam kciuki i liczę na max powodzenie w tej operacjiO czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JamilkoZobacz w ASO w miejscu gdzie teraz jesteś czy czasem nie maja tej części. Jeśli nie na miejscu to może na jutro załatwią. TAXI, narzędzia i po problemie
Trzymam kciuki i liczę na max powodzenie w tej operacji
Znalazłem w Gdańsku sklep z częściami. Podobno na jutro mają załatwić.
Kostkę rozebrałem. Wyjąłem czarną część ze ścieżkami bez wyłamywania tego białego. Najgorsze, że ścieżki nie wyglądają na wytarte czy nadpalone :-(
Może się okazać, że to nie kostka stacyjki....Skoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
-
Kostka jest do bani bo miałeś 4 błędy z tym związane. Moja też nie wyglądała źle a jednak problemy były. Po wymianie, VCDS nie zgłasza problemów i automatyczne ryglowanie drzwi działa bezproblemowo. Wcześniej ciągle mi odryglowywał zamki w czasie jazdy i nie otwierał samochodu po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Podobno kolejnym etapem rozwojowym tej usterki jest właśnie wyłączanie silnika w czasie jazdy.O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Wyjąłem i to białe bez połamania. Sprawdziłem ścieżki miernikiem. Nie są przerwane. Prąd przepływa. Złożyłem wszystko do kupy, zamontowałem i efekt jest taki sam. Brak kontrolek na zegarach. Włącza się jedynie kontrolka od świateł. Wszystko działa oprócz zegarów. Auta nie można odpalić. Coś mi to pachnie inną usterką. Bezpieczniki posprawdzałem są ok.
Jak jutro zorganizuję nową kostkę to się przekonam czy to przyczyna. Możliwe, że na oko wygląda ok a w rzeczywistości jest padnięta. Dam znać co i jak.
Auto mi się samo naprawiło. Wieczorem wybrałem się do sklepu, na test. Test niepozytywny. Auto zostało w sklepie:-(
[ Dodano: Wto 23 Lip, 13 13:57 ]
hej,
Czas na podsumowanie mojej awarii i sposobu na jej naprawę.
Objawy:
Gaśnięcie auta podczas jazdy. Z czasem jak się okazało auto umarło na amen. Wszystko działało oprócz kontrolek na zegarach (związanych z silnikiem).
Usunięcie usterki:
1. Wymiana kostki stacyjki - nie pomogła
2. Po szczegółowej analizie logów okazało się, że padł przekaźnik 490 ("moduł" 15). Znajduje się pod kierownicą po lewej stronie.
A teraz podziękowania:
1. Dla Sebastiana (Jamilko) za podłączenie do kompa, ogólną pomoc i miły kontakt ;-)
2. Dla Krzyśka (krzynol) za pomoc w szczegółowej diagnozie, rozwiązanie problemu, przekaźniki i również fajny kontakt ;-)
Pozdrawiam,
FilipSkoda Octavia II 1.9 TDI Czarna "Miętówka"
Seria: 118,1 KM / 279,6 Nm
Rogalowy mod: 145,0 KM / 326,6 Nm
Komentarz
-
Komentarz